Customer Service Agent till Leaseplan

LeasePlan är ett av världens ledande leasingbolag, med 1,7 miljoner fordon i över 30 länder. Vi hanterar fordon genom hela livscykeln, allt från inköp och underhåll till
att sälja återlämnade leasingbilar. Nu söker vi dig som är serviceminded och
vill vara med vårt kundtjänstteam och förmedla bästa möjliga service till våra
kunder.

Läs mer om LeasePlan på deras hemsida: https://www.leaseplan.com/sv-se/

Din nya arbetsplats:   

LeasePlan sitter i ljusa och trivsamma lokaler i Solna och här arbetar 120
kollegor i en härlig atmosfär där det finns mycket spännande på gång inom
bolaget. I rollen som Customer Service Agent kommer du att vara den första
kontakten som kunderna har med LeasePlan. Teamet är ett drivet gäng med god teamkänsla där man hjälps åt kollegor emellan. Internt finns även ett
välutrustat gym där du har möjlighet att träna.  

Om tjänsten: 

Dina arbetsuppgifter är att hantera inkommande ärenden via telefon och mejl samt
koppla vidare ärenden internt inom organisationen. På kundtjänsten är ni 10
personer som hanterar varierande varierade frågor från förare som leasat en bil som rör bland annat: vägassistans, fakturafrågor, däckbyten, förarbyte, leasinguppgifter,
försäkringsfrågor, kilometerrapportering etc. Du kommer att arbeta i vårt
ärendehanteringssystem och övriga administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma
även om det primära är att besvara inkommande samtal och mejl. På sikt erbjuds
många utvecklingsmöjligheter internt men du bör se denna roll som långsiktig
för att vara en aktuell kandidat.

Passande profil:  

 -Ett års arbetslivserfarenhet inom service med fokus på att hjälpa kunder. Tidigare
erfarenhet av kundtjänstroller är meriterande

-En långsiktig ambition med den här rollen, du vågar ta för dig, är driven och
intresserad av att lära och utvecklas.  

-Punktlig, kommunikativ, hjälpsam och närvarande  

-Trivs att vara en del av ett sammanhang.  

-Du talar och skriver flytande svenska och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Du kan även hantera ärenden på engelska när det förekommer.

I den här rekryteringsprocessen sätter vi ett stort värde på dina personliga egenskaper
och söker dig som har en nyfiken personlighet, förståelse för vad god
kundservice innebär och en förmåga att se helheten ur ett helikopterperspektiv.
Vi ser även att du har en genuin vilja att arbeta med kundservice och kommer
att trivas med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Har du även ett
intresse för bilar är det positivt men inget krav.

Notera att vi kommer begära utdrag ur belastningsregister i ett senare skede av processen.

Praktisk information:
Omfattning: Heltid, 37.5 timmar arbetsvecka.

Anställning: Direktrekrytering till LeasePlan. 6 månaders visstidsanställning med chans till förlängning
Arbetstider: 8:30-17.00 helgfria dagar.

Placering: Solna.

Start: Omgående

I den här rekryteringsprocessen samarbetar LeasePlan med The
Wofi. Frågor gällande rollen är välkomna till ansvarig rekryterare Tom på
0762 135 006 eller tom@thewofi.se. Vi kommer att
selektera ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.
Därför rekommenderar vi att du visar ditt intresse för rollen redan idag och vi
ser fram emot att lära känna just dig! 

 

https://media.cdn.teamtailor.com/images/s3/teamtailor-production/hero_picture_large-v4/image_uploads/51b63f5b-8fff-457e-bfe8-6d1082a9cfdd/original.jpg

Intresserad?

Ta denna möjlighet